mandag 9. april 2012

Legg i handlekurv

Man sitter i sofaen en sen mandagskveld. Du har ikke bevegd kroppen ordentlig siden lørdag. Det merkes, både på ryggen som protesterer litt for fort etter min mening, og på magen som føles ut som en bolledeig etter én dag uten trening. Før du vet ordet av det har du forvillet deg inn på Victoria's Secret sin hjemmeside, i likhet med hvert år på denne tiden. For noen fantastiske rumper! For noen perfekte mager! Bolledeigmagen vokser for hvert bilde jeg klikker meg videre inn på... Sukk, vi jenter er så kritiske til vår egen kropp! Jeg er intet unntak. Av og til går det over stokk og stein, og jeg må virkelig ta meg sammen for og ikke henge meg opp i alle mulige bagateller - for det er bagateller det er, i det store og hele!

Det som er så flott, er at kroppen følger med bikinien :-) Så jeg trykker på "legg i handlekurv", og gleder meg til denne rumpa er på vei til meg i posten! Herr-e-gud!


Vær så snill, ikke drep gleden. La meg leve i troen på dette! For sikkerhetsskyld har jeg sørget for at jeg må kjøre kjæresten til jobb i morgen tidlig, og booket meg inn på en morgentime en time senere. Det betyr at jeg rekker en økt i studio, før jeg begir meg ut på Total Balance. Av og til er motivasjonen du trenger rett foran deg. For eksempel på Victoria's Secret sin hjemmeside ;-)

For å føle seg litt bedre trenger man ikke nødvendigvis pumpe jern på treningsstudio. Hovedgrunnen til at jeg meldte meg inn der er på grunn av denne ryggen, og jeg derfor trenger litt ekstra veiledning og hjelp på veien - ikke minst de rette apparatene. Vil du derimot bare bli mer fit kan du ta 30 knebøy hver gang du pusser tennene, ta initiativet til litt lek med kjæresten (...), gå deg en tur, sette på høy musikk og danse med barna dine, gi deg selv ulike mål alá:
- 50 sit-ups annenhver dag denne uken. Neste uke skal jeg klare 60.
- 15 armhevinger mandag denne uken. Neste uke skal jeg klare 20. Øker med ca én per dag.
- Ta planken hver dag, og øke med 1 min annenhver dag.

Dere skjønner greia? Sånne ting hjelper. Hvertfall for min del, og jeg er ikke glad i å trene! Jeg gjør det av den enkle grunn at jeg rett og slett - og den gode følelsen jeg får etter trening er bare en veldig god bonus. Før trening derimot må jeg alltid godprate med meg selv for å finne motivasjonen!

Bikinikropp 2012 - vi sees?!

Ingen kommentarer: