fredag 15. mai 2015

Produktmannen

Jeg opplever at mange ikke er klar over hvor bredt produktspekter det er jeg jobber med, og ikke minst hvor bra produktene faktisk er. 90 dagers fornøydhetsgaranti, der kunden alltid står igjen som en vinner, burde understreket det, men ofte er skepsisen på plass når kunnskapen er fraværende. Produkter som blir lansert har blitt jobbet med, prøvd og kvalitetssikret i mange år før de kommer for salg. Produkter av den beste kvalitet, for enhver person. Kosttilskudd og fokus på helse, fitnessprodukter, kroppspleieprodukter, make-up (den eneste på markedet tilsatt aloe vera) og ikke minst hudpleie. Fantastisk hudpleie som er tilsatt verdens beste hudpleieingrediens; nemlig aloe vera. Mannen bak mange av produktene er Steve Hatchett. Jeg er så heldig som har hatt flere gode samtaler med denne fantastiske, kunnskapsrike, dyktige, jordnære mannen. Nå ønsker jeg å dele små utdrag fra et intervju med han, som jeg leste nå i kveld, mens jeg slappet av i sofakroken. Er du interessert i kvalitetsprodukter - ja, da er det kanskje ikke så dumt å lese videre :)


20150131-bjo_6394Han er langt ifra den stereoptype galne professoren med skingrende latter og rykende reagensrør, men spør du Steve Hatchett om Forever sitt sortiment vil du se at det formelig gnistrer av passion og skaperglede.


Hva består jobben din av i Forever?


- Den offisielle tittelen min er Vice President of Manufacturing and Product Innovation.. Det er en stor, lang tittel, men i bunn og grunn er jeg produktfyren hos Forever. Jeg tar noen av drømmene og ideene som Rex, ledelsen og Forever Business Owners har og forsøker å skape produkter som er betydningsfulle i folks hverdag. Det er det som får meg opp om morgenen og gjør at jeg gleder meg til å jobbe.


Hvordan kom du i kontakt med Forever?


- Jeg har jobbet hos Forever i fem år, men jeg har jobbet med Rex i over 15 år. Første gang vi møttes, presenterte jeg probiotic-teknologien for ham. Jeg satt sammen med Rex og Ruth i et konferanserom. Det eneste jeg visste var at han var en kjent milliardær med et bra selskap. Jeg viste ham probiotic-teknologien, men han spurte aldri om pris, logistikk eller de vanlige spørsmålene man gjerne får i et slikt møte. Han ville heller vite mer om teknologien bak, hvor naturlig det var, hvordan det virket i kroppen og om det virket i kombinasjon med aloe vera gel. Så snur han seg til Ruth og sier; "Vet du hvor mange mennesker vi kan hjelpe med dette produktet?" Jeg tenkte: dette er så annerledes. Fokuset hans var å hjelpe andre og det har aldri endret seg.


Hvilke spennende utfordringer byr jobben din på?


- Jeg er involvert i alle aspekt av prosessen fra utviklingen av produktene til det å gjøre dem kommersielle. Det er én ting å komme med et nytt produkt, noe helt annet er å gjøre det klart for salg - den delen er veldig komplisert. Alle sier de vil ha et helt naturlig produkt, men for å kunne gjøre det skal man samtidig skape et produkt som har holdbarhet og som kan selges i alle regioner rundt om i verden med ulik luftfuktighet og ulike temperaturer og lagringsforhold. Det er utfordrende å gjennomføre. Jeg forsøker med andre ord å gjøre kompliserte ting mulig. Når vi vel finner ut av det, skapes produktene og distribueres rundt om i verden.


Hvilken del av jobben din elsker du mest?


- Innovasjon er det mest spennende for meg fordi det gir meg muligheten til å være kreativ og kanskje til og med skape noe ingen har skapt før. Men jeg er ikke hjernen bak hele operasjonen, det er så mange fantastiske folk hos Forever. Jeg får i tillegg jobbe med ernæringsspesialister og vitenskapsmenn - ledende eksperter innenfor helse og ernæring. Jeg tror dessuten mange ville bli overrasket over hvor mye Rex selv er involvert i produktutviklingen. Han vil vite hvordan produktene virker og hva som inngår i produksjonsprosessen. Han sender meg, og jeg tuller ikke, artikler fra aviser og blader om den nyeste informasjonen om en ingrediens eller artikler om et unikt urteekstrakt fra India eller noe sånt. Han tilegner seg hele tiden ny kunnskap og forsøker stadig vekk å finne den neste forbedringen som kan hjelpe Forever Business Owners.


Hva er ditt favorittprodukt?


- Det er som å be noen om å velge favorittbarnet sitt... Først og fremst er det nok aloe vera generelt. Den er så brukervennlig og funksjonell. Når du tenker på look better feel better, så kommer det rett tilbake til aloe vera. Vi har blitt så avhengig av medisiner. Hvis du ser et tre med blader som visner, så begynner du ikke å male bladene grønne og sier "nå ser det bedre ut". Det ser kanskje bedre ut på utsiden, men ikke inne i treet. Faktisk er det kanskje verre fordi du nå har påført giftig maling. Slik ser på jeg medisiner. De har selvsagt en rolle, men de fører deg ikke til roten av problemet. For meg er kjernen vår magen. For å hjelpe magen og resten av kroppen, må du se til at fordøyelsen er slik den skal være.


Hvilket produkt bør få større oppmerksomhet?


- Det er få som egentlig innser hvor ufattelig bra Daily (multivitamin i Vital5) er. Typen mineraler vi bruker, nanoteknologien vi har brukt, frukt-og grønnsakskombinasjonen, balansenivåene og forholdene mellom vitaminene og mineralene, mengden - ja, det er fantastisk. Det er vanskelig å forstå at alt dette finnes i den lille pillen. Hvis folk virkelig forsto verdien av dette produktet ville de være mye mer entusiastiske. Jeg elsker det!


Hva er drømmeproduktet ditt?


- Det er gjort mange studier på cellenes helse, og et av de områdene jeg gjerne vil fokusere på er nettopp cellene. Jeg tror dette kommer til å fortsette å være et voksende område, hvor man bare vil oppdage mer og mer. Kroppen vår er sammensatt av milliarder av celler, og i korte drag handler det om at hvis cellene våre er sunne, så er kroppen vår sunn. Det er faktisk så enkelt. Vi utsettes for alle mulige gifter og bakterier. Miljøet vi lever i jobber i mot oss. Dette skaper frie radikaler som i grove trekk river cellene fra hverandre. Så hvordan beskytter vi oss selv? I mange tilfeller bruker vi antioksidanter. Jeg ønsker å løfte visse produkter vi allerede har og fornye dem, slik at vi kan skape et antioksidantprodukt vi aldri har sett maken til. Mye av det vi jobber med nå er å skape produkter som går inn på cellenivå og reparerer de cellene som er ødelagt av frie radikaler.


Hva gjør deg stolt?


- Når jeg ser at folk har glede av produktene. Det siste året har jeg reist over hele verden og det overrasker meg fremdeles og gjør meg utrolig glad når en FBO kommer frem til meg og deler historien sin om hvordan produktene har forandret livene deres. Det gjør meg stolt. Ikke for at jeg har gjort noe, men fordi at jeg var en del av noe som har den effekten på flere sitt liv.


Hva er én ting vi skal vite om produktene våre?


- At det virkelig ikke finnes noen andre produkter som disse i verden. Produktene har en holistisk base, noe som betyr at produktene jobber sammen med kroppen vår for å hjelpe den til å gjøre det den skal gjøre. Produktene er ikke der for å helbrede eller behandle en sykdom, men ikke la produktenes enkelthet forvirre deg til å tro at de ikke har effekt.


Hvilket produkt anser du har forandret flest liv?


- Aloe vera gel. Uten tvil. Når jeg reiser rundt i verden ser jeg at tre av fire personer jeg snakker med har begynt med produktene. De sier "jeg ser hva produktene har gjort for meg, så nå vil jeg gjøre det samme for andre". Det er det som skjer.


wpid-20150514-234333.jpgMed dét vil jeg ønske dere en riktig god natt. I morgen skal barna og jeg kose oss hjemme, mens mannen i hus skal jobbe. Senere på kvelden skal vi til et vennepar og videre ut for å feire kjærligheten. Det blir en fin dag :) Klem fra meg**

Ingen kommentarer: