torsdag 5. januar 2017

Livsstil


I går startet jeg på min livsstilsendring, der jeg sparker i gang med C9. For vår del er mye gjort ved å kutte ut sukker og få gode treningsvaner igjen. Ellers har vi et ganske sunt og variert kosthold, med lite ferdigmat og Toro. Jeg har gjennomført C9 før, med fantastiske resultater, så dette er absolutt den rette starten for oss. Ut med jula - inn med de gode vanene. Jeg så ikke de store forskjellene på kroppen, for dette er ikke en slankekur, men en kickstart. Det jeg dog erfarte var at jeg fikk mye mer energi, mistet all søtsug (smakte jeg sukker så var det faktisk ikke noe godt) og på kveldene cravet jeg sunn og næringsrik mat, fremfor junk. Vi rørte ikke junkfood på over et halvt år. Ingenting. Nada. Fordi vi ikke hadde lyst på det. Vi blir også sparket opp av sofaen, og nettopp her trenger vi begge to det lille ekstra pushet. Med oss på reisen er søsteren min og kjæresten hennes. Vi motiverer hverandre og deler mat-og treningsopplevelser. Det er fint!

Dag 1 gikk overraskende bra. På dag 1 og 2 skal man kun spise matvarer med lav GI indeks, i tillegg til tilskuddene og proteinshaken. Jeg er en skikkelig matglad person, så jeg hadde forberedt meg på at det ble tøft. Da vi lagde middag til barna kjente vi litt på det, men så fort de hadde spist og maten var ryddet bort, var det null problem. Jeg tok en kopp kaffe og kjente meg som meg selv igjen. Dagens eneste kaffekopp. Når barna var lagt lagde vi oss en enkel salat. Jeg ble steinmett etter en liten skål. Vi kom oss også ut i vinden. Powerwalk. 30 minutter cardio. På dag én trenger man ikke stort mer, for treningen skal matche kaloriinntaket ditt. 

Nå er vi på dag 2. Dette er dagen da man begynner å merke en endring. Magen min jobber som bare det. Det er mye som skjer der nede. Av erfaring så er kveld nummer 2 litt tøffere, men man har denne frilisten med oversikt over matvarer man skal spise, så det bør i grunn ikke være noe problem. Nå har jeg nettopp spist en kiwi, og kjæresten er på helsekosten for å kjøpe inn et par ingredienser til en spennende smoothie. Det følger med mange fine oppskrifter på både smoothier og middagsretter. Før barna skal hentes, skal vi ut på tur. Sola skinner og kulden river i nesa. Deilig!

I morgen skal vi spise ordentlig mat. På menyen vår tror jeg det står hjemmelagd kyllingburger med søtpotetfries. Mmm, en sikker vinner hos store og små! Da kan vi legge inn en hardere treningsøkt. Når disse ni dagene er over, går vi videre på F15. Femten dagers trenings-og kostholdsprogram. Å ha noe konkret å forholde seg til er såå greit når man skal gjennom en livsstilsendring og trenger litt hjelp i oppstarten :)

Ingen kommentarer: